3

POLLEN POLLEN POLLEN

Japp, med värmen kommer pollen. Och med pollen blir jag täppt, trött, hängig...
Jag har aldrig varit pollenallergisk förr, det började för 3 år sen. Mina båda söner är det sen små, och jag trodde att jag klarat mig från det. Har så många andra sjukdomar och åkommor att det räcker.
Så, här halvsitter jag. Inomhus. Solen strålar utanför. Huvudet är tungt. Jag kan knappast andas.
Blääääh för pollen. Jag som älskar våren!!!!

Jaja, våriga rosa strumpor har jag på mig i alla fall. Dagen till ära. Rocka Sockorna. För att jag tycker att alla är lika mycket värda. Oberoende på kromosomer i kroppen.
Världsdagen för Downs syndrom firas världen över den 21 mars. Datumet är valt med omsorg: personer med Downs syndrom har 3 exemplar av kromosom nummer 21.
Så idag, 21/3 är det Downs syndrom-dagen.

I min ungdom arbetade jag på ett gruppboende för utvecklingsstörda. Bland annat hade vi en underbar man som var mongoloid. Han älskade att visa sin styrka på mig. Jag var lätt som en fjäder, vägde 47 kg och han lyfte upp mig i luften log lyckligt med hela ansiktet. Hela 50 år fyllde innan jag slutade jobba där. Vet tyvärr inte hur länge till han levde.

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

så klart rocka sockorna yeeeee ....här är snön borta nu såå skönt kram

Svar: Åh, här utlovas mer snö ikväll/natt.... Tror jag flyttar ner. Hihi ;) Kramar!
lfgrenskalivet.blogg.se

2 Vivvi:

skriven

Ja det var mysigt när vi jobbade tillsammans. Ola, Stefan och Maggan. Våra goa vi hade hand om.
Men så synd att du inte tål pollen vännen.
Snygga och söta strumpor iaf 😍
Och den fina tuppen har fått komma in ser jag 🐔🐣🐥 Jac ska börja påskpynta lite på fredag. För då är det vår. I helgen börjar ju sommartid ☀️☀️☀️☀️
Kram på dig vännen 🤗💕

3 Vivi:

skriven

Så söta strumpor 🌸
Ola, Stefan o Maggan - våra goa. Längesedan ni. 86-89 var det vi jobbade ihop.
Ser att den fina tuppen kommit in 🐔 Jag är ledig på fredag och då kommer lite påskpynt fram 🐣🐥 Sen är det jobbarhelg. Och då börjar ju sommaren ☀️☀️☀️☀️ Kram min fina vän 🤗💖

Svar: Jag kom inte på namnet, Ola var det ju. Vi har många roliga minnen därifrån du och jag :) Njut på fredag och slit inte ihjäl dig i helgen, trots lönehelg. Vi kan väl höras om du har tid nästa vecka och ta en fik. Messar dig. Kramar <3
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: