PÅSKHELG I STRÅLANDE SOL

(null)
Nytt brickbord från ÖoB. Med 50% rabatt blir det endast 75kr ☀️🐥 och påskfår 

(null)

Ett fint glas från min mor. 
🥂🍾
Endast 1 kvar så jag hoppas finna åtminstone 1 till. Orrefors från skotta Boda. 

(null)

Smarrig efterrätt med jättehallon och amerikanska blåbär i fina dessertskålar med vaniljglass smakar smaskens. 

(null)

Solig promenad ner till Hjälmaren   
Mor och jag njuter i solen. 

(null)

(null)

Titra vilken fuling som vaktar brasan 🐔

(null)

God Påsktårta 🐥😋

(null)

Påskchampagne 🥂

(null)

Jag i torsdags på väg till Påskön och Blåkulla ☀️🐣

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT FIN OCH GLAD PÅSK
🐣🐥☀️💛

PÅSK 🐣🐥

Lite påskpynt har jag fått fram. 
Men jag har inte förevigat mycket än. 

(null)

En fin kopp från min farmor. Men en ljismanschett från min mor. Påskliljor som ljusmanschett 🐥

(null)

Jag älskar gamla minnen. 

Dessasöta kycklingar som klättrar på ljusen köpte jagredan på 90-talet. 
Dehar legat tills sig, och i årfår de titta fram igen 🐥
En söt påskduk och några fina färggranna påskägg  lyser upp i vardagsrummet. 

(null)

En stor plastblomma utan blad med några påskfjädrar ståtar i det kalla uterummet. 

(null)

Påskpynten längst fram är signerade medårtal. Gjorda av mina älskade barn 💖

(null)


MINDFULLNES OCH NY VECKA

(null)

Denna övning gör jag även på nätterna då jag inte kan sova. 
Lär dig känna början och slutet på varje andetag. 
Andas in. Känn efter hur det känns. 
Andas ut. Säg tyst 1. Och fokusera på andningen. Känn känsla när du sakta andas ut. 

Följ 10 andetag och hur de känns i kroppen, hela vägen in och hela vägen ut.. Lägg särskilt märke till den lilla pausen mellan in- och utandning och den oftast lite längre mellan ut- och inandning.

Säg räkneorden, tyst för dig själv, i slutet av varje andetag och om din uppmärksamhet farit iväg från andningen börjar du om från 1…När du kommit till 10 så börja om från 1 igen.

Prova att göra övningen i 3-5 minuter.

Lägg märke till eventuella effekter efteråt.

Övningen ger dig ökad förmåga att fokusera! Träna så ofta du får tillfälle i en vecka!  

Önskar Er alla en fin påskvecka 

🐣🐥

RSS 2.0