0

GRÅTT OCH FENG SHUI

(null)
 
Grått, grått, grått utomhus.
Det gillas INTE!
Däremot är det ju snyggt med lite grått i inredningen inomhus ;)
 
Jag sitter och bläddrar i en bok om Fengshui.
Enligt fengshui är det så att vi dras till den grå färgen om vi befinner oss i en övergångsfas och förändring.
Den står även för oberoende.
Och vädret kör sitt eget race oberoende på datumet i almanackan, som skriker VÅR!
Vi kan ju hoppas att det är grått ute just för att naturen står i startgropen inför en förändring.
Denna övergångsfas får gärna komma lite i taget. I lagom takt.
För tänk så många knoppar som bara väntar på värmen.
Jag tänker på all POLLEN.
Allt får inte explodera på en gång.
De senaste åren har jag fått ätit cortison mot min pollenallergi.
Pollenallergisk blev jag runt 45 år och i början hjälpte Clarityn.
Pälsdjursallergi har jag sen liten, och där hjälper endast Aerius.

Vi får ta en vårdans för nu vill jag inte ha detta fråa väder längre 🌱🌷💃

Är fengshui något du blivit hjälpt av i hemmet?
 

Kommentera här: