0

FARBROR RIMFROST PÅ BESÖK

När städas julen bort?

Vitt och vackert utanför mitt fönster. Belysningen i buskarna lyser upp så fint. Men jag vill vill inte ta ner de. Vill att de ska lysa upp våra mörka förmiddagar och kvällar. Helst hels vinterhalvåret. 
Nu har det varit minusgrader och hög luftfuktighet ute några dagar. Växter samt träd är täckta av vackert gnistrande frost. 
Klätterrosen utanför köksfönster har fått stå modell och här ser man skiftningarn samt skuggor på samma utblommade ros. 

Klockan 8 på förmiddagen. Minus 6 grader. 
(null)

Klockan 11 då solen kommit fram. Minus 8 grader. 
(null)

Och en förmiddag när små små snöflingor dalar ner.  Minus 4 grader. 
(null)

(null)

(null)

Jag har lite smått börjat plocka bort julen. Förkylning och feber gör mig så orkeslös att jsg helst vilar i min sköna soffa. 20:e Knut är ju först på lördag. Det är då julen ska dansas ut enligt tradition. Så jag hinner. En man i huset finns det ju också som kan hjälpa till 👌
Då vi var bortresta över jul och nyår har jag inte så många julsaker framme. 
(null)

Stjärnorna i fönstret lyser upp så fint nattetid och tidiga mörka mornar. 
(null)

(null)

Min lilla buddhahörna 🙏✨
(null)

Kommentera här: