0

11 TIMMARS SÖMN

Hut många timmars sömn behöver vi?

Jag är sä lycklig idag.

Igår såg vi en film på C-Mire, Hell or High Water. Den handlar om inbrott i banker....nej säger min samo. Bankrån heter det. Jaja 😅 Pengar tar de i alla fall. Lite sorglig, spännande, otäck och romantisk. Har allt med andra ord. 
Ingen film jag skulle valt så jag blev glatt överraskad. Att sen den ena brodern var snygg (ung) gör absolut ingenting. Lite ögongodis är aldrig fel 😌
Då filmen är skut kan jag knappt hålla ögonen öppna. Hela min kropp skriker att den vill sova. Så jag pussar mitt hjärta och säger att det är natti. Går ut i köket för att ta mina tabletter för bättre sömn och mot mindre värk; Pregbalin. Klockan är inte ens 21!!!
Men trött är jag så jag för upp och borstar tänderna och gör mig iordning flr natten. 
Som ar direkt jag lägger huvudet på kudden. Hör inte när min älskade kommer upp och lägger sig. Går inte på toan. Vaknar inte och är törstig. Hör inte när alarmeet går. Hör inte när han går upp. Hör inte när GN stänger dörren och åker till jobbet. 
Jag vaknar till sakta. Öppnar ögonen. DDT är ljust ute! Konstigt. Vad är klockan? Tittar på mobilen. 08.18. När sov jag så länge sist??
Efter att vi kom hem från semestern har min Insomni varit hemsk!! 3-4 timmar per natt har jag fått. Mitt minne är noll. Min värk är 100%. 
Efter en natt med sömn får jag i mig en rejäl frukost. Tvättmaskinen fylls. En promenad i snö och vitt landskap ❄️⛄️
Hur många går ut och hämtar posten barbenta med kängor när det snöar och är 12 minus ute? 
Bara jag. Som har bruna ben ☀️👙🌴⛄️❄️




(null)

Jag får till och med ett träningspass hemma. 
Ikväll kommer min äldsta son hem. Efter jobb och innan träning. 
I vårt stressade samhälle får vi t till vara på de små stunderna ❤️
Och vet nu, jag vaknar upp och har onsdag. På radion pratar de om en fin torsdag. Har jag misst en hel dag??
Mitt minne är noll. Men en vän skrev på Insta att...gör någon glad så blir allas dag glad...hur låter det? Men såg något glatt med ett leende så blir alka glada 😀🤗

Kommentera här: