1

MINDFULLNES INFÖR DENNA VECKA

(null)

Med mindfulnessträning utvecklar du en kvalitet av att vara vaken, närvarande och accepterande till det som händer just nu. Det ger oss en ökad möjlighet att få insikt om oss själva och hur vi förhåller oss och agerar tillsammans med andra.

Din vän har köpt nya skor, ny väska eller en vårjacka. Känner du att du måste förnya dig också?
Någon berättar att de har bokat semester både i Sverige och utomlands.
Blir du avundsjuk och går hem och bokar, för att senare kunna berätta att du minsann också ska åka iväg. Måååånga veckor till och med.

Känner du igen något av detta, eller andra saker som heminredning eller ny frisyr?
Blir du stressad av detta?

Träna denna vecka på: Att lägga märke till och utmana din egen inre press och dina prestationstankar om att alltid göra mer. Vad händer i dig?

Fråga dig själv: Gör detta inre "tävlande" mig mer lycklig eller mer stressad och sliten?

Försök att vila och hitta balans i lugnet och välbefinnandet som kommer från att sakta ner. Och bli inte förvånad om folk säger att du ser mer självsäker, utvilad, stabil och glad ut.

Lycka till med övningen och jag önskar er alla en fin vårvecka!


Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

nej det gör jag inte, jag kör mitt eget race :) men bra inlägg kram å sol

Svar: Åh, har inte kommit in på min blogg på länge. Strul fast jag kan lösenordet...
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: