2

LILA ÅRETS FÄRG

(null)

Pantone 18-3838, visst låter det nästan som ett vin :)
Då min mormor och farmor var unga i början på 1900-talet sas det att lila var sista chansen. Att klä sig i lila skulle få upp ögonen på den killen du spanat in men ännu inte lyckats fånga.
I år är det högsta mode. Men jag har ju redan min drömprins.
Lila på naglar och i rabatten kanske kan vara nåt. Lite lagom att dra blickarna till. Eller en liten läcker bh under en lila hoodie kanske. 
Nya kängor behöver jag, så kanske håller färgen i sig till hösten :)
(null)

Spana in denna: https://pin.it/zcz66wl2akjail
Om ni söker på 18-3838 på pinterest kommer det upp mycket snyggt som ni kan glänsa med i vår och sommar.



Mitt liv #13-3838 #lila #mode #vårensfärg

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

ja jag är inte så förtjust i lila alls, men om den är ljus så ok ja det är fina färger som gäller i vår o det är härligt :) kram

Svar: Jag är en rosa tjej ut i fingerspetsarna. Men lite ljusa, dimmiga toner av lila känns rätt OK. Lite små lila fjärilar har jag här hemma. På handdukarna i badrumemt, på en duk och gardin som kanske kommer upp nu i vår. Bara fönstren blir tvättade först :) Kramar <3
lfgrenskalivet.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Här har du mig, Pellefanten. Vad ser jag?? Lila kängor 😱 Rosa ska du ju ha!! Skojar bara med dig 😅 Men en läcker spets bh tycker jag du ska slå till på. Lite skav får du stå ut ned. Ska man vara fin får man lida pin, som det heter.
Ses vi på fikaträffen idag förresten?

Svar: Hihi, du är för rolig!! Nja, spets bh lämnar jag till nån annan. Så synd att de rosa kängorna du tipsade om var för stora, trots minsta storleken. De var ju såååå snygga!
Vet inte hur det blir med fikaträffen. Min kropp har bråkat lite i veckan. Väderomslag du vet. Ringer dig under dan.
Kramar!!
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: