0

LILLA JULAFTON

Julklappar med rim

(null)

Mina älskade små 💕
Julafton är en dag. Då ska allt hinnas med. Med skilda föräldrar, långa avstånd, mor- och farföräldrar. Då blir det så bra med julklappsutdelning när det passar. Vilken dag det nu är. Huvudsaken är att vi får umgås med de vi håller kär. 

🎅🏼🤶🎄🌟

Att skriva julklappsrim gör att det mysiga förlängs. Att läsa, gissa, klämma och känna på innehållet är minst lika roligt som själva öppnandet av julklappen 🎁

(null)

"Vid träning och rehab dessa du bör ha,
Förhoppningsvis blir du lika stark som ja’
Jag kan inte gå ner med händerna mot golvet, så dessa hantlar gör att jag nu kan stå på alla 4   De snurrar så att jag ska bli stabilare. Går att tejpa om jag inte vill att de ska snurra👌
"Sommar, höst, vinter och vår
Anpassas med fördel för dina tår"
Fodrade Foppatofflor. Så mjuka och goa. och fodret går att knäppa loss då  värmen är här. De känner mig 🤗
"Används till saker att komma ihåg,
T.ex så du inte missar ditt tåg"
En griffeltavla på stativ och tavelkrita. Perfekt för mig med dåligt minne ✨
"Smakar gott och med bra tugg,
Vem vet, passar kanske bra till glögg"
Ostbågar från OLW. MUMS!!!!
"En grek, svensk, spanjor eller turk?
De serveras i allafall inte i burk"
Herr P är en stor älskare av turkisk peppar. Och han har sparat en burk han lägger de i, då klibbar de inte ihop lika mycket som i en påse. OCH var gång vi reser tar de inte honom för en turist 🧓👴🏽 Vallonblod som han har. 
Till skillnad från hans blekfis till sambo. Hihi

(null)

De har inte kunnat pricka mer rätt med personliga julklappar. 
Vi som inte skulle ge några! Men de har fått fina adventskalendrar av mig och ville återgälda det. 
Av oss får de en stor griffeltavla med färgade kritor..,undrar vad de säger när de öppnar den klappen - med tanke på att jag fick detsamma 😅
En fin handkräm och nagelfilar i en fin filtpåse från Dermosil får S. 
D får små kuddar att aktivera för värne i vantar eller kängor. Fryslort som han är, precis som jag. 

Kommentera här: