1

FLÄSKFILÉ MED KRÄMIG TAGLIATELLE

Kallt trots att solen har varit framme. Blåsten ute är verkligen iskall efter nästan en månad bland palmer och korallrev. Jag håller mig inomhus med tänd brasa och tända ljus.
Kylskåpet ekar tomt och jag skriver en matlista för veckan.
Något värmande måste det bli efter alla frukttallrikar och svalkande drinkar. Tillbaka till vardagen med andra ord. Går omkring med långkalsoner under mysbyxorna samt 3-dubbla lager på överkroppen. När vi kom hem igår kväll gick jag med jacka och halsduk på mig tills jag la mig; 18.00 . Då sa min kropp 01.00. Jag vaknade 01.15 och 03.30 satt vi och åt frukost. Tar tid att ställa om sig minsann.
Ikväll ska jag servera pasta med krämig sås av fläskfilé och champinjoner. Samt massa vitlök för att mota den förkylning som jag känner är på gång.

1 fläskfilé
1/3 purjolök
4 vitlöksklyftor
Salt & Peppar
5 dl grädde
2 msk kalvfond
150 gram färska champinjoner
1 kruka persilja allt fryst.

Putsa fläskfilén och skär i tunna skivor.
Strimla purjolök och finhacka vitlök.
Fräs på i het stekpanna med smör.
Salta och peppra.
Slå på grädde och fond och tillsätt champinjonerna skurna i skivor. Låt puttra på medelvärme ca 10 – 15 minuter.
Smaka av.
Vänd ner finhackad persilja.
Servera med tagliatelle.

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

välkommen hem igen ij så länge ni varit där borta :) härligt kram å fin måndag

Svar: Tack snälla, och jag önskar dig detsamma!! Idag får jag inte mycket gjort. Kallt, värk efter många flygtimmar och resande tar på kroppen, Värmefilt och en tänd brasa är min dag. Kram
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: