3

VÅR? 🌱🌸🎋🍃🐞🦔

(null)
 
Jag vaknar och tittar ut genom fönstret i badrummet. 
Jaha, det regnar. Men så ser jag grannens tak. Snö??
Marken är vit och nu ser jag att det är snö som faller. 
Hejochhå!!!!
Ska våren aldrig komma i år?
Hörde på radion igår att pollenhalten kommer vara enormt hög. 
Alla träd väntar på värmen efter denna kalla vinter. Så fort värmen anländer kommer träden släppa sina pollen, som bara ligger och väntar på att få ställa till det för alla allergiker. 
Tror jag ska ta med mina söner långt söderut, nån månad eller så, tills den värsta pollensäsongen är över. Då kommer gräspollen. Hmmm. Saharaöknen???? Eller kanske rent av norrut, mycket snö och sol på det!
 
Björkris i vatten har jag aldrig kunna haft inomhus.
Så fina utslagna kvistar i plast tillsammans med äkta tulpaner har jag i en vas med vatten.
Alternativt oäkta tulpaner och björkris eller vide utan vatten. 
Genvägar finns och påhittig måste man vara. 
Jag älskar att omge mig med blommor och växter 💐
Det är som en boost för sinnet. 
 
Fredagsbukett, är det nåt ni brukar köpa?
 
Önskar Er en fin fredag 🤗💖

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jaadu, denna jobbiga pollen som snart drabbar oss. Du, jag hänger på! Svajande palmer och heta stränder, med en paraplydrink i handen. Jaaaa!! Vi bokar direkt tycker jag!! /Maddd 🌴🥤

Svar: Ja men då kör vi!!! Du har ju nyss kommit hem från värmen ju 😀
lfgrenskalivet.blogg.se

2 AnnSo:

skriven

Ja du lilla videkvist. Har tittat efter er på mina promenader. Men icke.
Än så är det långt till vår 🌸 Än så är det vinter ☃️

Svar: Förstår dig, mina ögon letar också. Förgäves. Dags för allt slaskande och kalla nätter försvinner. Annars kommer nog vår och sommarblommor slå ut samtidigt 🌱🌸
Kram på dig!
lfgrenskalivet.blogg.se

3 Eva`s blogg:

skriven

japp köper oftast en helg bukett att ha hemma på bordet så trevligt ju :) kram å fin fredag

Svar: Jag hoppas komma iväg och köpa mig en. Det stormar här idag, så håll hårt i hatten ;) Kram och önskar dig detsamma <3
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: