1

SMAKSATT KVARG

Jag jagar alltid Coops Vaniljkvarg då den är den absolut godaste kvargen i mitt tycke. Till frukost med massa frukt.
Men alltför ofta ekar hyllan tom På Coop. Har testat olika fabrikat men många har en alldeles för syntetisk smak.
Nu har jag testat att göra en egen.
En pytteliten burk med vanilpulver på ICA har ett pris så jag höll på att tappa andan.

Det är i och för sig så lite som går åt så den lär räcka länge.

Blanda Lindahls Naturella kvarg med vaniljpulver tills du hittar din egna smak.

250 g naturell kvarg
en knivsudd vaniljpulver
Blanda ner någon tsk av var av
Hermesetas lättströ
ICA sötströ
Jag blandar dessa 2 för att få en bra sötad smak

Här har jag skalat och delat en perfekt mogen gul kiwi och blandat med min egna vaniljkvarg.


Att blanda ner kakao, kanel, kokos eller blåbärspulver för att få lite mer smak på naturell kvarg är kanongott.  

Testa dig fram för att hitta din favoritsmak.


Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

ja jag vet svindyra! men jag kör med skånemejeriets kvarg vanilj bara 3kh på 100gr så toppen :) o god JAAAA ha en toppen dag kram <3

Svar: Åh, den har jag inte provat. Blir att hålla ögonen öppna nästa gång jag är i affären! Alltså jag blir tokig, ser i mobilen att jag fått ett svar. Men det går inte att klicka fram svaret. Måste logga in på datorn för att se. Hmmm, jag som testar denna blogg och så funkar den inte heller enbart på mobilen....
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: