3

PÅSKEN NÄRMAR SIG 🐣🐥

(null)

Påskliljor och grenar från körsbärsträd och äppelträd pryder min ärvda kanna. 
Den tillhör en matservis min mormor och morfar fick i slutet av 1930 då de förlovade sig. 
Jag sparade några stjälkar och ställde påskliljor i olika vaser på TV-bänken. 
Snart kommer nog nästa små kycklingar upp från källaren. 
(null)

Jag går ut till brevlådan då jag ser att den gula postbilen stannar till utanför. 
Ett sött påskkort gömmer sig bland all post. 
Jag kommer på mig själv att stå och le med kortet i handen 🐥😊

(null)

Hur ofta får ni påskkort? 

Puss & Kram 
Mitt liv Påsk #påsk #arvegods #porslinskanna #påskkort #påsklilja #körsbärskvist #äpoelkvist

Kommentarer:

1 Eva`s blogg:

skriven

Ja du till påsk får jag inte men skickar inte heller ...det blir nog påsk ändå hi hi kram

2 Anni:

skriven

Min mor älskar att skriva kort. Tror nog att brevbäraren blev snopen idag. 5 st skickade hon, Till alla sina barn...jag är ju enda dottern kvar sen 9 år tillbaka :( Vi tick ett, båda mina barn varsitt, min systers barn, och hennes sambos barnbarn. Så påsken finns här, kanske tack vare henne Hihi. Kramar!

3 Anni:

skriven

Min mor älskar att skriva kort. Tror nog att brevbäraren blev snopen idag. 5 st skickade hon, Till alla sina barn...jag är ju enda dottern kvar sen 9 år tillbaka :( Vi tick ett, båda mina barn varsitt, min systers barn, och hennes sambos barnbarn. Så påsken finns här, kanske tack vare henne Hihi. Kramar!

Kommentera här: