1

MINDFULLNES INFÖR NY VECKA

Efter en helt ljuvlig långhelg i Sälen sitter jag fortfarande kvar i en bubbla av lugn och känner mig mysigt glad inombords.
Där, i en fjällstuga, fanns inga krav. Jag tog in allt vackert utanför fönstren, i bussen på väg in till backen, den ljuva naturen. Till och med den friska luften drog jag in och sparade inom mig.
Att vara i nuet. Känna av allt omkring mig. Vara medveten om din omgivning
Lugnet inom mig ska jag jobba på att hålla kvar inom mig.

I varje steg som vi tar under dagen finns möjlighet att komma till lugn och ro.

Du kan bli mer medveten om hur dina steg och rörelser avspeglar ditt sinnestillstånd och din närvaro.
Lägg märke till hur du rör dig när du går och förflyttar dig - hemma eller på arbetet.
Notera om ditt sinnestillstånd påverkar dina rörelser.

Pröva under en dag att gå och röra dig långsamt när du förflyttar dig - hemma eller på arbetet.
Lägg märke till hur detta påverkar ditt sinnestillstånd, din närvaro och din observationsförmåga.

Lycka till!
"Ola med personal på Mindfulnesscenter"

Kommentarer:

1 åsaa:

skriven

Jag har följt er på både fb, ig och här inne. Vilken underbart vackert weekend ni haft. Förstår att du vill hålla kvar den känslan av lugn inom dig.

Kram och sköt om dig raring 🤗💖

Svar: Tack finaste 💕 Vi njöt av varje sekund kan jag lova. Och jag är så glad att min kropp klarade av några åk nerför samt skotertur. Många glada minnen har jag med mig hem! Kramis 🤗💕
lfgrenskalivet.blogg.se

Kommentera här: