0

DET BRÅKAR I MIN HALS?

Kaffe eller te?
Jag svettas och fryser om vartannat. Värmefilt på och av. Kaffe smakar inte alls bra. Tur jag har mitt goda Te från Loka Brunn, en present från min son med sambo. Svensk honung i är som balsam för halsen. Sitter och slappar i soffan och tittar på Återträffen av Så Mycket Bättre som sändes då vi lämnat Sverige för palmer och turkost hav. Nu peppar jag för att må bättre. Vill orka laga mat ikväll men känner att det inte kommer gå då näsan rinner i ett. Jag får peppa min sambo att ta över den rollen. Skickade just iväg ett sms till honom: En tisdagspuss <3 Vardagskärlek mår vi alla bra av och det kan vi inte ge för mycket av. Det är de små detaljerna som värmer bäst. Min kärlek ringer upp och säger att han bara vill säga att han längtar efter mig. Vi har ju varit tillsammans dag och i natt i nästan en månad så det känns tomt för oss båda med massa mil mellan oss.
Lovar att värma honom med min heta kropp då han kommer hem ;) Japp feber har jag nu. Tror jag åker tillbaka till värmen igen. För det är så mycket härligare att kännas sig het av solens hetta, av sanden som bränner under fötterna så man inte kan gå utan skor.
Min mamma messar och berättar att hennes bil gått igenom besiktningen. OM jag varit frisk skulle jag bjudit hem henne på kaffe för att fira det. Nu bokar vi in det till en annan dag så har vi båda något roligt att se fram emot.

Dagens visdomsord blir:

Vänd dig om ikväll och se på din dag, fråga dig om du gjorde ditt yttersta för att sprida glädje.

Berätta gärna vad du gör för att sprida vardagsglädje :)

Kommentera här: