0

BORTTAPPADE

Krossa fönster, eller??

Vi är på en restaurang i Göteborg och lite stressade betalar vi och går. 
Senare kommer jag på att vantarna ligger kvar på soffan vi nyss lämnat...
Jaja, vi hoppas de finns kvar och hämtar de imorgon!
Kvar finns de. Vi står utanför restaurangen och ser de genom fönstret. På soffan där jag lämnade de. 
MEN restaurangen öppnar inte förrän 18.00. Vår buss går hem 14.00. 
Vi tar en promenad och bara myser. Kollar lite efter nya kängor. 
Sen får jag se en sån fin halsduk. Färgen tilltalar mig. Så vi går in och jag faller för den direkt. Så mjuk och fin. 
Småpratar med den trevliga expediten och får syn på några handskar bredvid kassan. Men de liknar inte alls mina sköna gosiga vantar som ligger inlåsta. 
Ett par grå i liten storlek får följa med. De tar jag på mig direkt och resten av promenaden i vackra Göteborg blir både varmare och trevligare. 
Vi tar en kissepaus på O’Learys och jag köper med mig mat att äta på bussen. 
Bestick, servett, salt och våtservetter packar de ner också. Perfekt 👌

Här är min fina rosa halsduk i mjuk cashmire. 

(null)

De grå vantarna har iPhonetouch på båda tummarrna och pekfingrarna. 
Tänk vad bra min androida mobil var som funkade med all beklädning på händerna. Saknar den emellanåt...

Kommentera här: