0

SEMINARIUM LEVA OCH BO I PORTUGAL

(null)
 
Vi har anmält oss till ett seminarium som Swedbank och Fastighetsbyrån har anordnat tillsammans med Settla Law. Detta hålls på Jakobssons Möbler och det är fullt till varenda plats.
 
Att bo och leva utomlands - i Portugal.
En dröm för många.
300 dagar med sol - åh min kropp skriker FLYTTA DIT NU!!!
 
Ljuvliga foton från Cascais, Lissabon och Algarve varvas med information om skatter, kostnadet, Att Tänka På, försäljning av bostad, köpe av ny bostad, advokatkostnader... Ja det är så mycket info att ta in.
Men nästan 0% i skatter funderar vi på om vi ska slå till nu. Skulle vi gjort det tidigare. Eller är det mest pensionärer som flyttar.
Jag med min värk som nästan försvinner i värme borde nog flyttat för ca 9 år sen.
 
Efter genomgången får vi mingla.
Vi bjuds på alkoholfritt bubbel och snittar.
Jag passar på att fråga hur det är att vara sjukpensionär utomlands.
Att vara pensionär eller arbetande har de tagit upp.
Jag får veta att jag betalar 25% i skatt för min sjukersättning.
Allt är så mycket bättre.
Mindre skatt och mer värme.
 
PORTUGAL - VI SES SNART!!