0

BLOMSTERBINDNING

 
Mamma och jag har anmält oss till Blomsterbindnkng på Blomsterlandet. Endast ett fåtal platser så jag var snabb att Maila de 😊
Tre helt underbara tjejer, florister bjuder på kaffe, godis och blomsterprakt 🌿🌸🌿
 
 
Jag hittar en gammal flaska med ett gammalt tidningsurklipp på. VICTORIA står det i stora bokstäver och den ska jag bara ha. Jag vet inte vad jag vill göra med den. Men det höger sig. 
En vagn rullas in med snittblommor. Jag väljer ut en ljusrosa nejlika, plockar på mig gröna och mörkt röd/bruna grässtrån samt några strån darrgräs. 
Det rosa storföretag min systers älsklingsfärg och det mörka gräset tar upp färgen på flaskan. 
Jag älskar gräs som spretar lite. Strama buketter är inte mingrej. 
Jag bygger på höjden men nåt saknas. Lite stra blad...hmmm...då får jag se eucalyptus. Det blir perfekt. En kvist  får ståta mot den rosa vackra färgen och en liten kort fäster bag nedtill för att fylla upp lite. 
 
 
Ett gammelrosa band knyts flera varv för att hålla ihop min bukett. 
Men den sitter inte stadigt i vasen. 
Lite rosa trassel, sisal, läser det hela. 
 
 
Jag ståroch tittar. Något mer behövs. Min blick fastnar på stora rosa kulor. Knappar. JA, det blir pricken över i 👌
 
 
Då jag börjar få värk i mina dingrar och handleder går jag ett varv i butiken. En stor rund ljushängare. Perfekt med ett batteriljus i. Det finns de som ska stå men jag vill hänga min i altandörren till uterummet. Lite olika gröntoner i kvistar blir stomme. Bland annat tuja. Blåa bär blir höstigt och snyggt till stolsdynorna i uterummet. 
 
 
Små fundlar för både värmeljus och stearinljus finns. De kom in precis lagom till vårkväll. 
 
 
 

Kommentera här: