0

MYSFÖRMIDDAG

Idag vaknade jag med ett leende på läpparna. Min fina barndomsvän kommer på fika!
 
Vi växte upp med en cykelväg och en villa mellan oss. Våra småsystrar lekte och stojade medan vi klädde ut oss och gick omkring som små fina damer. Ja minnena och historierna vi pratar om när vi ses tar aldrig slut. Faktiskt så känns 4 timmar som 1 timme. 
 
Anne har med sig kanelbullar som henns sambo har bakat. Ojojoj!! Ja säger hon, han är duktig på det mesta i köket, men bör inte äta kaffebröd. Hennes hand gör en stooor mage framför sig ;) 
 
Hon vill höra allt om min SPA-kväll med mina vänner. Och många små detaljer kommer fram. Hihi
Sedan ringer hennes mobil. En mäklare som säljer hennes äldsta sons lägenhet. Alexander är på Cape Verde (där jag för snart 5 år sedan fick min förlovningsring) och Anne har fullmakt för sonen. Han köpte sin lgh för 5 månader sedan, för 1.250.000 kr. Utgångspriset är 1.350.000 kr. Nu är det uppe i hela 1.610.000 kr. Mäklaren får inte tag i mobilen på Cape Verde... Spännande och så roligt för henne att få berätta för sonen att han blir rik på försäljningen!
 
Jag bjuder henne på lunch, och eftersom vi båda är lediga så lyxar vi till det med 1 glas rött. Vardagslyx ska man omge sig med. 
 
Currygryta med cashewnötter.
 
 
 
Mina fina nejlikor med vas från min lillasysters bästa vän, en studentpresent jag fick 1986. Den 6 juni för att vara exakt. 
 
 
Och visst är vasen fin. En hand som håller upp allt.
 
 
 
 
Rosa nejlikor på min fina duk i rosa och grått från Rusta 
 
 
 

Kommentera här: